آموزشگاه آموزش آرایشگری مردانه اعتدال

درآمد شغل آرایشگری

28 هفته پیش
نظر 0
دقیقه 5

آرایشگری، پیشه ای است که قرن ها وجود داشته و تاکنون نیز انتخاب شغلی محبوبی به    حساب می‌آید. برخی از خدمات آرایشگران، شامل انتخاب استایل‌های متفاوت مو وانجام آن، کوتاه کردن و رنگ کردن می شود. هم چنین می‌توان به خدمات متعدد دیگری از جمله کمک به درمان پوست سر و یا رفع موهای زائد اشاره کرد که به افزایش درآمد  آرایشگری می‌‌انجامد.       

آرایشگرها می توانند در سالن های بزرگ، آرایشگاه های کوچک یا حتی به صورت مستقل کار کنند. به طور کلی این شغل، حرفه ای بااهمیت و ارشمند است و همواره فرصت های رشد و موفقیت مالی بسیاری برای افزایش درآمد شغل آرایشگری در پیش روی قرار دارد.

برای مثال آرایشگرانی که درسالن های مجلل با نام‌ های شناخته شده تر کار می کنند، درآمدی به نسبت بیشتر از کسانی که در سالن های کوچکتر یا آرایشگاه های محلی مشغول به فعالیتند کسب می کنند.

عوامل مختلفی در درآمد شغل آرایشگری موثر است که می‌توان به نوع آرایشگاه، تعداد مشتریان و میزان تنوع خدمات و کیفیتی که ارائه می دهند اشاره کرد .

آرایشگران همچنین می توانند با ارائه خدمات متنوعی مانند اکستنشن مو، رنگ آمیزی و درمان پوست سر، درآمد خود را افزایش دهند. این خدمات می تواند با هزینه اضافی به مشتری ارائه شود و به افزایش درآمد شغل آرایشگری کمک کند.
از جمله روش های دیگر برای افزایش درآمد آرایشگری، افزایش ساعات کار و جذب تعداد بیشتر مشتری در طول روز کاری است.

 

آیا کسب درآمد از آرایشگاه نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد؟

کسب درآمد از راه آرایشگری نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد. متناسب با نوع کسب و کاری که دارید، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری برای خرید تجهیزات و مواد اولیه داشته باشید، اما هزینه این موارد می‌تواند حداقلی باشد. هم چنین بسیاری ازآرایشگران می‌توانند با اجاره فضایی درسالن یا کاردرخانه، هزینه های راه اندازی کسب و کار خود را کاهش و به افزایش درآمد آرایشگری کمک کنند.   


عوامل موثر بر سودآوری آرایشگاه مردانه

در  ادامه مهم ترین مسائلی که می تواند بر میزان درآمد شغل آرایشگری موثر باشد را بررسی می کنیم.

محل سکونت آرایشگر :

مکان جغرافیایی آرایشگاه ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر درآمد شغل آرایشگری داشته باشد. اگر کسب و کار در یک منطقه پر رفت و آمد، مانند یک مرکز خرید یا خیابانی شلوغ واقع شده است، ممکن است آرایشگر به دلیل افزایش تقاضا، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کند.
از سوی دیگر، اگر کسب و کار در یک منطقه روستایی واقع شده باشد، ممکن است آرایشگر به دلیل کمبود تعداد مشتری، درآمد چندانی نداشته باشد.

تجربه آرایشگر:   

تجربه یک آرایشگر نیز از عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد است. آرایشگر با تجربه تر به دلیل تجربه و مهارت های خود قطعا می تواند درآمد بیشتری در ازای خدمات خود داشته باشد. 
 
هزینه آموزش ها و تحصیلات آرایشگر :

 

نکته طلایی در افزایش درآمد شغل آرایشگری، تاکید بر آموزش است. به عنوان مثال آرایشگری که آموزش های تخصصی را در روش های مراقبت و حالت دادن به مو گذرانده است، ممکن است بتواند درآمد بیشتری را برای تخصص اضافی که در ارائه خدمات با کیفیت مراقبت و آرایش مو ارائه می دهد، کسب کند.

 

میزان شهرت و نام تجاری آرایشگر:

یک استایلیست مشهور ممکن است به دلیل نظرات مثبت و توصیه های شفاهی، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کند.
قاعدتا افرادی که در محله های خود به دلیل مهارت بالایی که در آرایشگری دارند، شناخته شده هستند می توانند درآمد آرایشگری بیشتری داشته باشند.

 

کیفیت خدمات آرایشگاه:

کیفیت خدمات ارائه شده توسط آرایشگاه تاثیر بسزایی در درآمد شما دارد. استایلیست هایی که خدمات باکیفیتی ارائه می دهند ممکن است به دلیل تخصص و توجه به جزئیات درآمد بیشتری در شغل آرایشگری به دست آورند.
البته با توجه به اینکه نرخ آرایشگاه در ایران مشخص است، معمولاً هزینه های مشابهی دریافت می شود با این حال، برخی از آرایشگران هستند که به دلیل توانایی ها و مهارت های خود و همچنین کیفیت خدماتی که ارائه می دهند، هزینه بیشتری را از مشتریان خود دریافت می کنند.

 

رابطه مستقیم تعداد مشتریان و درآمد آرایشگر:

به طور قطع هر چه تعداد مشتریان در آرایشگاه بیشتر باشد،  درآمد شغل آرایشگری نیز بالاتر است.  اهمیت آموزش آرایشگر در اینجا کاملاً آشکار می شود.
هر چه آرایشگر ماهرتر و توانمندتر باشد و نوع خدمات بیشتری ارائه دهد، مشتریان بیشتر و افزایش درآمد بیشتری می تواند داشته باشد. 
آرایشگری که خدمات تخصصی مانند رنگ‌آمیزی یا استایل‌سازی را ارائه می‌دهد، ممکن است به دلیل افزایش تقاضا برای این نوع خدمات، درآمد بیشتری در شغل آرایشگری کسب کند.. 
یا مثلاً در شرایطی که آرایشگر فقط موهای من را کوتاه می کند نسبت به اینکه همزمان رنگ مو و ماسک به من می دهد در اینجا به وضوح مشاهده می شود که حالت دوم درآمد شغل آرایشگری را افزایش می دهد که به دلیل تنوع حجم خدمات است.

 کیفیت تجهیزات مورد استفاده در آرایشگاه:

آرایشگری که از تجهیزات باکیفیت استفاده می کند ممکن است به دلیل افزایش هزینه آن ها، هزینه خدمات خود را افزایش دهد.
مثلا اگر آرایشگاه از ماسک موی ارزان قیمت استفاده کند یا از طرف دیگر از مواد با کیفیت استفاده کند، بدیهی است قیمت اعلام شده به مشتری متفاوت خواهد بود، زیرا هزینه خرید مواد و تجهیزات آرایشگاه بر قیمت خدمات تاثیر مستقیم دارد.

هزینه اجاره ملک و رابطه آن با کسب درآمد ارایشگری:

 

یک آرایشگاه واقع در یک منطقه گران قیمت ممکن است به دلیل افزایش هزینه اجاره در آن منطقه، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کند. البته این برای مشتری شما کاملا قابل درک است.

 

هزینه تبلیغات در فضای مجازی یا فیزیکی یا در بستر اینترنت :

 

آرایشگری که برای تبلیغات پول خرج می‌کند، می‌تواند هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کرده و درآمد آرایشگری خود را افزایش دهد، زیرا تبلیغات، نام و موقعیت شغل را در معرض دید بیشتری قرار می‌دهد.
اما امروزه تجربه ثابت کرده افرادی که در ازای هزینه ها تبلیغات مناسبی دارند توانسته اند درآمد قابل توجهی داشته باشند و درآمد شغل آرایشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

 هزینه پرسنل و تعداد کارکنان:

سالنی که کارکنان بیشتری مانند پذیرش یا دستیار استخدام می کند، ممکن است به دلیل راحتی بیشتری که از نظر خدمات به مشتری و قابلیت های برنامه ریزی قرار به کارکنان ارائه می دهد، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کند.

 

رضایت مشتریان از خدمات: 

میزان رضایت مشتری از خدمات ارائه شده توسط آرایشگاه می تواند بر توانایی آرایشگاه در جذب مشتری تأثیر بگذارد و منجر به آینده شغلی موفقیت آمیزتر و افزایش در آمد شغل آرایشگری شود.

  

 

 

 

دوره ها گالری بلاگ درباره ما تماس با ما